 
                        over de vormgeving van de Nederlandse verkiezingscampagnes
not available
- Editor(s)
- -
- Omvang
- 24 p., geïllustreerd, 30 cm.
- Drager
- ordner
In de periode van de Tweede Kamer verkiezingen organiseerden Stroom werkgroepleden Waling Boers en Maarten de Reus samen met stadsconservator Domeniek Ruyters op 8 april 1994 in het Haags Gemeentemuseum het evenement 'De Vormgeving van de Nederlandse Verkiezingscampagnes'. Volgens de organisatoren ging de politiek nog erg voorzichtig, of weinig geïnteresseerd, met het visuele om. ‘On/Macht van het beeld' draaide om de vraag in hoeverre de vorm de inhoud bepaalt. Media specialisten, grafisch vormgevers, politicologen en campagneleiders waren uitgenodigd voor discussies, videocolumns en interviews. Annex waren historisch en eigentijds beeldmateriaal, affiches, video's, films en een diaprogramma te zien. Het evenement vormde een van de bronnen voor het project After Neurath (Stroom, 2008)
- Trefwoorden
- critical aesthetics , politics , graphic design in public space , mass media
- Stroom project
- After Neurath
- Locatie in de bibliotheek
- Kast 11 - 1: Informatievormgeving
- Opmerkingen
- bundeling van informatiemateriaal
 
                                             
            
        