Haagse Accenten
Datum: 9 januari - 17 maart 1991
Ter inwijding in 1991 van de kleine bovenzaal aan de Koninginnegracht 35, De Bovenkamer, nodigde Stroom 6 Haagse kunstinstellingen uit die op dat moment glans verleenden aan het Haagse culturele klimaat en een mentaliteit vertoonden waarmee Stroom zich verwant voelde. Zij verzorgden daar een kleine kortlopende presentatie plus een lezing en/of performance.
Nederlands Dans Theater
9 tm 19 januari 1991
Het NDT toonde werk van de decorontwerper Walter Nobbe, die maquettes, tekeningen, foto's en video's liet zien. De pianisten Raymond Langewen en Jan Schouten informeerden over hun werk als begeleiders van de dagelijkse balletlessen (9 januari 1991). En Arlette van Boven, adjunct-zakelijk leidster van het NDT schetste hoe een danscarrière zich ontwikkelde (18 januari 1991).
Het Gebeuren
23 januari tm 2 februari 1991
De theatermaker Johan Doesburg introduceerde slagwerker Paul Koek en presenteerde een door Elly op 't Landt ontworpen toneelbeeld, ‘Watersnood'. Dit resulteerde in een ‘ritmische installatie' bestaande uit een video-registratie van de live-performance.
Koninklijk Conservatorium, Interfaculteit Beeld en Geluid
6 februari tm 16 februari 1991
Dick Raaymakers, docent aan het Koninklijk Conservatorium, Interfaculteit Beeld en Geluid, demonstreerde een populair wetenschappelijk Warsaw concerto; Frans Evers besprak het Haagse hoger kunstonderwijs en Joost Rekveld presenteerde zijn licht- en geluidsinstallatie nr 1.
Zeebelt
20 februari tm 2 maart 1991
Het bestuur van Zeebelt wilde de verrassende kwalitatieve veelzijdigheid van Zeebelt laten zien maar dan in een steeds veranderende presentatie, die pas samenhang kreeg op de laatste dag.
HCAK, Haags Centrum voor Actuele Kunst
6 tm 16 maart 1991
Het kunstenaarsinitiatief HCAK hield openbaar ‘spreekuur', waardoor een discussie kon ontstaan over kunst en kunstpresentatie. Volgens het HCAK moest de presentatiemethodiek in dienst staan van kunst en kunstenaar en niet de illustratie vormen van ideëen van de organisator.
Haags Gemeentemuseum
17 maart 1991
Dr. J.L. Locher gaf een analyse van Dick Raaymakers' installatie ‘Tombeau de Glenn Gould' die deel uitmaakte van de tentoonstelling ‘Anti Qua Musica: het ‘open' muziekinstrument in kunst en antikunst' in het Haags Gemeentemuseum najaar 1989.