Dag van de Architectuur: Dwars door de stad - SPELREGELS

Spelregel #1
Tijd speelt bij de deze wedstrijd geen rol. Het gaat om het vinden van nieuwe routes door de stad door de op de kaart aangegeven checkpoints middels een zo kort mogelijke route met elkaar te verbinden. Dit wordt nagegaan met een kilometerteller/fietscomputer waarmee elke fiets moet zijn uitgerust. De gereden afstand wordt gewaardeerd met punten: 1000 punten per kilometer ofwel één punt per meter. De winnaar is degene met de minste punten d.w.z. de kortste route.

Spelregel #2
Het bezoek aan de checkpoints moet worden aangetoond door een daar klaarliggende specifieke flyer mee te nemen en aan de finish te tonen.

Spelregel #3
Op de checkpoint-flyers staan z.g. points of interest in de buurt die de deelnemer in de route op kan nemen. Ieder point of interest levert een aantal, uiteindelijk van het totaal af te trekken, punten op. [Er moeten tenminste drie points of interest in de route zijn opgenomen]. Als bewijs voor het passeren van een point of interest kan bijvoorbeeld een ticket uit een parkeermeter in de betreffende straat dienen of een kassabon van een winkel of een foto.

Spelregel #4
Naast de checkpoints en points of interest zijn er ook de in het kader van de Dag van de Architectuur opengestelde gebouwen. Het bezoeken van deze gebouwen - voor zover die niet overlappen met de checkpoints - levert ook extra punten op. De deelnemer moet dan wel een bewijs van het bezoek leveren bijvoorbeeld door een foto.